Skocz do zawartości
vmouvx

Końcówki liści żółkną, czarne plamki na spodzie

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich, moja roślinka ma 2 tygodnie automat, stoi na balkonie, ziemia ph 5.5-7, podlewam kranówka, która siedzi najpierw kilka godzin. Martwi mnie żółknięcie lisci na końcach i dość jasny kolor, zauważyłam też czarne, malutkie plamki na spodzie jednego liścia. Myślicie ze to jakieś szkodniki? to moja pierwsza roślinka, jestem nowa w temacie.
Kupiłam ziemię GrowMix (pH 5,5-6,9. EC 1,2-1,6. Retencja wody 4 ml/g. Skład: Torf, czarny torf, włóknisty torf, perlit, obornik worm. 1,8 kg/m3 minimalne nawozy NPK (12-14-24)) ale nie zdążyła mi dojść paczka na czas i musiałam nasionko z ręcznika papierowego posadzic w tej na zdjęciu (jakas zeykla do zielonych roslin doniczkowych z castoramy) I nie wiem czy przesadzić roślinkę czy nie. pozdrawiam ;)

20220627_204009.jpg

20220627_204258.jpg

20220627_204240.jpg

20220627_204119.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zielone krainy

@vmouvx Ph może być skopane w ziemi, jak nie lejesz wody po zmierzeniu ph, ale lejesz kranówkę bez zbicia jej ph. Światła ma na tym balkonie nie za wiele. Jak masz plagron growmix to przesadzaj roslinę do większej doniczki z ziemią growmix.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@vmouvx  Potiwerdzam to co napisał Udyr, nie kupuj tego co w ziemie w bijasz, ja mam elektroniczny i zawsze pokazuje 7.0, a nie jest to prawdą, bo 3x sprawdzałem heligiem, który dawał inny wynik. 110 zł wyrzucone w błoto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Szwagrom