Skocz do zawartości
pfkpblo

Nawożenie automatów

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, mam w planie zasadzenie kilka automatów. Zakupiłem takie nawozy jak: dolomit, azofoska, burza kwiatów. Dodatkowo dysponuje organicznymi takie jak kompost, skorupki z jajek, skórki z bananow, ew. gnojowica z pokrzyw. Jestem totalnie zielony w nawożeniu także pomóżcie jak rozdysponować te moje nawozy w czasie wegetacji i flo tych moich automatów. Na opakowianiu z azofoski pisze ze to się stosuje przed sadzeniem dlatego nwm czy już nie za późno na nawożenie. Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pytanie podstawowe. Jaka gleba?

Azofoska to bardzo silny nawóz mineralny, szybko dostępny dla rośliny. Z dawkowaniem ostrożnie i wcale nie trzeba przed zasadzeniem. Tylko w czym sadzisz, kupna czy spotowa gleba? Dolomit bardziej przed zasadzeniem, ale to też nie jest konieczność. Wszystko się sprowadza do pytania. Jaka gleba...

A burza kwiatów to już jak topy są dobrze uformowane. Tak naprawdę wystarczy azofoska bo ona ma bardzo zbliżony stosunek azotu do potasu. Na początek zamiast azofoski lepiej podsypac czyms co ma więcej fosforu. Ja osobiście polecam na pierwsze 3tyg astvit. Później garść pod korzeń azofoski i jak chcesz to burza kwiatów po dobrym zawiązaniu kwiatostanów. Ale po co sypać jak gleba na miejscówce bedzie dobra

Edytowane przez grolsch3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

dzięki za rozjaśnienie tematu. Gleba kupna, jednak zakładam zmieszanie jej z tą na spocie. Typowa z supermarketu uniwersalna.

Edytowane przez pfkpblo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach