Skocz do zawartości
Bob drzewny

Przesadzić do nowej doniczki z nową ziemią?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam!

Opis:

Jestem początkujący i jest to moja pierwsza przygoda z rośliną. Od 18 dni rośnie mi noname nasionko. Przez 16 dni siedziało w doniczce 2L przysypanej do zaledwie 3/4 doniczki. Warunki miała całkiem tragiczne, 2 świetlówki od boków jeden LED mały od góry, doniczka na środku pokoju, obok kaloryfer, ciągle otwierane okno żeby zapalić, wiatrak dmuchający całym syfem z pokoju wprost na roślinę cała wydłużona i powyginana przez brak wiatru na starcie przez 7 dni i przez to, że ciemnia była 2 krotnie przerwana przez światło dobiegające z okna (na szczęście północnego). Mimo to ciągle miała te ~23 stopnie i wilgotność 65% w dzień i na noc 21 stopni + 75% wilgotności i 7 pH testowane płynem Heliga. Ziemia użyta to Biovita ziemia do wysiewu z włóknem kokosowym do której dorzuciłem 20% perlitu. 

Od dwóch dni moje dziecię rośnie już w growboxie, ma już 20 cm, trochę ją przypaliłem lampą bo dopiero teraz pojawiły się ślady pokazane na zdjęciu 4. Roślina mam wrażenie bardzo mało pije, podlewam ją co 3/4 dni zwiększając po trochu dawkę i aktualnie jest to 150ml, ziemia 2cm wgłąb jest wilgotna po 3 dniach "suszy". pH staram się zbić podczas podlewania wodą o odczynie ~6.0 pH po dodaniu biobizz down testowane papierkami, woda odstana parę dni, gotowana wcześniej przez 5 minut.

Pytania:

Moje pytanie brzmi, czy powinienem ją przerzucić do doniczki materiałowej 11 litrów i nowej ziemi? Jeżeli tak to jaką wybrać, żeby nagle jej nie popalić nawozami z nowej gleby?  Czy ślady pokazane na zdjęciach na łodydze są czymś naturalnym? Czy te liście powinny być takie "grube" i podwójne co widać na krawędziach na 5 zdjęciu? Dziękuję z góry za pomoc!

 

 

 

P_20230223_212217.jpg

P_20230223_212430_1.jpg

Screenshot_20230223-214448_Gallery_1.jpg

Screenshot_20230223-214718_Gallery_1.jpg

P_20230223_212134.jpg

Edytowane przez Bob drzewny

Udostępnij tę odpowiedź