Skocz do zawartości
GreenDonut

Sadzonka nie ma się najlepiej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Roślina, w zasadzie jeszcze dziecko ma się dosyć kiepsko. To moja pierwsza podróż, w namiocie jeszcze 2 inne traktowane tak samo, póki co zdrowe, chociaż obserwuje cały czas. Ktoś wie co mogło pójść źle? W tym świetle może nie widać, ale ten liścień po lewej stronie zaczął bieleć, w końcu cały się poskładał, pierwsze wiatrakowe też zaczęły się zwijać i ciężko stwierdzić czy sucho, czy spalone, nie znam się jeszcze na tyle. Może przybliże kilka szczegółów które na pewno rozwieją pytania.

Przede wszystkim ziemia w której siedzą to Canna Terra Profesional. Zacząłem od torfowych małych, potem włożyłem do docelowych 9l. Podlane woda o pH mniej więcej 6.3 po mixowaniu z ph up od biobizz. Przez pierwsze 4 dni sadzonki było wszystko dobrze, wczoraj zaczęły się problemy + wczoraj też użyłem pierwszy raz ukorzeniacz do sadzonek firmy totalnie nieznanej "kupiony w Casto". Jednak poszło tego 200ml (już z wodą) na 3 rośliny, więc na łebka łatwo policzyć ile dostała. Druga sprawa oświetlenie które posiadam to dwie żarówki LED zakupione w ogrodniczym sklepie. Według zaleceń i tabeli podanej na stronie oferty lampa w odległości 15cm od rośliny emituje 25000lm/M2. Posiadam takie żarówki dwie (100W) i trzymałem je jakieś 20cm nad rośliną, przy czym mój box ma 60x60, czyli 0.36m2. Przy 30cm nad rośliną już podają że generuje 8300lm/M2, z czego wg obliczeń kalkulatora lumenów potrzebuje 18000~. Dodam, że nawet na tych 15cm lampa nie oddawała ciepła które by parzyło, raczej naturalną temperaturę dawało, gdzie ostatnią rzeczą jaką bym powiedział to to, że jest za gorący strumień światła. Czytałem na różnych forach i nie mogę się doszukać. Proszę o pomoc, w razie potrzeby odpowiem na pytania. Może to jednak światło, może ten ukorzeniacz. Sam już nie wiem

Bez tytułu.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak: