Jump to content
Widmo

Moja pierwsza roślina :) Pytania i odpowiedzi.

Recommended Posts

Witam wszystkich. Zakładam ten temat ponieważ jest to moja pierwsza roślina i wiem w 100%, że będę potrzebował Waszej pomocy.
Tyle ile mogłem wyczytać w poradnikach itp to oczywiście zrobiłem ale nie ma to jak pomoc na bieżąco ludzi znających się na temacie.

Postaram się tutaj relacjonować co dzieje się z roślinką wstawiać fotki oraz zadawać na bieżąco pytania co do uprawy indoor. 

Growbox zrobiłem sam:

45x45x120 (z możliwością pójścia w górę)
* Panel LED 45W (225 szt LED)
* 2x Wentylator Axial-Flo 100mm / 105 m3/h kanałowy 
* Wentylator z klipsem
* Miernik temperatury i wilgoci
* Filtr węglowy (jest w drodze) 

Dzisiaj wsadziłem do 11L donicy pierwsze wykiełkowane nasiono [Auto White Widow]. Kiełkowało 48h między wacikami - kiełek ok 1cm.

Co do pytań.
1. Czy lampa LED, którą kupiłem nadaje się na taką uprawę? Czy lepiej ją zmienić od początku. 
2. Czy brakuje mi jeszcze czegoś w BOXie? 
3. W BOXie przy wyłączonej lampie jest ok 19* stopni więc ją włączyłem aby podnieść temperaturę do ok 26* czy to dobrze? 
4. Użyłem ziemi z perlitem pH 5,0-6,5 czy taka się nada?
5. Jak to teraz podlewać? Woda z kranu przefiltrowana filtrem "dafi" oraz odstana 24h.
6. Czy potrzebuję na już miernika pH gleby oraz wody?
7. Jaką temperaturę i wilgotność utrzymać teraz w BOXie? 
8. Gdzie najlepiej umieścić miernik temperatury?

 

WP_20190409_001 (Copy).jpg

WP_20190409_002 (Copy).jpg

WP_20190409_004 (Copy).jpg

WP_20190409_005 (Copy).jpg

WP_20190409_006 (Copy).jpg

WP_20190409_007 (Copy).jpg

WP_20190409_008 (Copy).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Widmo Lampa powinna być na jedną roślinkę chociaż nie wiem co to za model, chyba wszystko masz co do sprzętu w growboxie chyba jedynie nawilżacz powietrza bym zakupił, takie wahania temperatur nic nie zaszkodzą na outdoorze przecież czasem dochodzi temperatura w nocy bliska zeru szczególnie na początku sezonu, ziemia dobra, podlewaj tak aby ziemia była wilgotna, nie potrzebujesz na już miernika ph i wody, miernik temperatury przy szczytach rośliny umieścić jego czujnik, temp 26 stopni była by ok. wilgotność na wegu 60-80%

to ma być fotorelacja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cedzik Dzięki za szybką odpowiedź. 
Co do lampy wygląda na chińczyka niestety po zakupie zorientowałem się, że nie są one zbyt mocno polecane. Ale jak na 1 roślinkę przy której głownie chcę się wszystkiego nauczyć może zda egzamin.
image.thumb.png.75df07b236c524d300565ee162b33a0c.png
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcesz dobra lampę LED to się do mnie odezwij jest taki gość co robi lampy LED i za nie dużą kasę ma naprawdę fajne lampy. Rzuć okiem u mnie na fotorelacje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W boxie jest 21-22* stopnie przy włączonej lampie i wentylacji, temperatura się nie podnosi. Czy tyle wystarczy czy to już oznaka że lampa słaba? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 dni po wyjściu z ziemi. Wygląda, że rozwija się prawidłowo czy czegoś jej brakuje? Temperatura w boxie 24*, wilgotność 40%.
Jakieś porady na dany okres rośliny? :yummy:

WP_20190418_001 (Copy).jpg

WP_20190418_003 (Copy).jpg

WP_20190418_005 (Copy).jpg

WP_20190418_006 (Copy).jpg

WP_20190418_007 (Copy).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, roślinka ma 3 tygodnie. 
Jak to wygląda waszym zdaniem? 
Jak na razie jest systematycznie podlewana samą wodą, nie mierzyłem PH ziemi, nie robiłem LST.
Czy powinienem już coś działać z nią czy na razie niech sobie rośnie naturalnie?

IMG_0626 (Copy).JPG

IMG_0628 (Copy).JPG

IMG_0630 (Copy).JPG

IMG_0633 (Copy).JPG

IMG_0635 (Copy).JPG

IMG_0636 (Copy).JPG

IMG_0637 (Copy).JPG

IMG_0638 (Copy).JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrdowy i ladny plancik Ci tam rosnie. Juz czas najwzszy na trening, mogles trenowac  juz tydzien temu. Glowna lodyga wydaje sie byc gruba i sztywna, tak ze uwazaj przy lst. Najlepiej by bylo jakbys przesuszyl lekko roslinke przed lst, wtedy da sie latwiej wyginac  i jest mniejsza szansa na to ze ja polamiesz. No i topping bym napewno zrobil, albo fim, to juz zalezy od Ciebie.


Happiness is not good enough for me. I demand euphoria !!!

Moje Porady sa darmowe, ale pamietaj że korzystasz z nich na wlasna odpowiedzialność 🤣 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok zrobiłem LST - pierwsze w życiu dajcie znać czy dobrze? 
@CheMsKuN Czy po wygięciu głównego szczytu o 90* w dalszym ciągu mogę na tym szczycie zrobić topping? 
Czy jak podlewam ziemię mogę również spryskać wodą liście od góry?
Odpaliłem wiatrak mieszający. 

IMG_0668 (Copy).JPG

IMG_0669 (Copy).JPG

IMG_0670 (Copy).JPG

IMG_0672 (Copy).JPG

IMG_0673 (Copy).JPG

IMG_0674 (Copy).JPG

IMG_0675 (Copy).JPG

IMG_0677 (Copy).JPG

IMG_0678 (Copy).JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Widmo możesz zrobić topping jeśli roślina będzie miała jeszcze wystarczająco czasu na wykształcenie szczytów, pryskać można liście jednak trzeba uważać aby nie popalić liści od odbijającego światła, kropla wody może zadziałać jak lupa więc lepiej po zgaszeniu światła ale poco to robić w sumie 

a LST w miarę ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli to nie automat to wal smialo topping. Liscie najlepiej spryskac od spodu, duzo lepsza przyswajalnosc.


Happiness is not good enough for me. I demand euphoria !!!

Moje Porady sa darmowe, ale pamietaj że korzystasz z nich na wlasna odpowiedzialność 🤣 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...