Skocz do zawartości
Greend1

Pytanie początkującego - Sadzonka automat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkujący moje pytanie czy sadzonka prawidłowo się rozwija oraz ile cm od liści trzymać lampę HPS 400w ? Sadzonka ma 10 dni.

AAAAAAAAAAAA.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Greend1 No napisałem ci , wyciagnięcie łodygi wynika z tego, że było za mało światła, roślina go szukała związku z tym wyciągała łodygę do góry. Możesz dać jakąś podpórkę, w sensie patyk w ziemie i podwiązać.

Gdy roślina rozwija się prawidłowo to w 10 dniu powinna wyglądać tak :

2.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Zielone krainy może za dużo lub za mało wody dostawała lub zbyt mało światła lampę której teraz używam to LED 25w światło niebieskie. Od jutra zmieniam na lampę GIB HPS Flower Spectre 400W PRO. Czy najprawdopodobniej lampa Led 25w była zbyt słaba? Dodam że ustawiona była w odległości 10cm od czubka sadzonki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Greend1  No ten led musi być słabej jakości, dlatego roślina się wyciągnęła, nie miała dość energii świetlnej, a bez niej nie jest zdolna się prawidłowo rozwijać i w tym główny problem. HPS 400 W ma 50 tys. Im, więc zacznij od 65 cm w oddaleniu od sadzonki, nie dawaj jak ci ktoś pisał 40-50 cm , bo to na początek wega za nisko i może zjarać sadzonkę, ale oczywiście twoja sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Zielone krainy Sadzonka teraz całkowicie sie przewrocila i leży od 20 minut co moge szybko na to porawdzic przywiazac ja do kijka ?

dodam ze godzine temu przybliżyłem lampe Led do 3 cm od czubka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.